Tuesday, November 3, 2009

Mendengar dan Didengar.

Dalam menjadi seorang Aku, aku belajar beberapa perkara yang penting yang selama ini aku tinggalkan..

Aku belajar yang perlunya mendengar daripada didengar..

kadang-kala aku terleka dengan kemanisan yang aku nikmati..

kadang-kala aku terlupa akan kemanisan yang Dia beri..

Aku sedar betapa pentingnya mendengar daripada didengar

Aku sedar yang kadang-kala didengar itu bukannya sesuatu yang bernas dan penuh isinya..

Namun..

Aku masih belajar,

belajar menempuhi dan menghadapi ujian dariNya..

kadang-kala aku tewas

kadang-kala aku dapat menghadapinya.


Dan aku sedar walaupun aku bersendirian,

akan ada insan-insan yang mendampingiku dan menolongku

walaupun aku jarang mendengar

walaupun aku selalu didengar

Aku harap itu bukan penutupnya

kerana Aku masih ingin mendengar.

No comments:

Post a Comment